stiri Știri

MEMBER IN THE SPOTLIGHT – Best Personal Services

27.08.21

1. Înainte de toate… de ce furnizare de servicii de Resurse Umane?

În orice companie, poate apărea o situație atunci când este mai oportun să angajezi ”capital uman” pentru a efectua anumite tipuri de muncă, decât să ții propriul personal. De regulă, în astfel de cazuri, factorul decizional apelează la furnizorii de servicii HR. La rândul lor prestatorii de servicii își asumă responsabilitatea pentru livrarea serviciilor de înalta calitate cu un personal calificat și bine pregătit în vedea obținerii rezultatului dorit.

Resursele umane reprezintă întreaga organizație, iar personalul, oamenii, o resursă cheie în cadrul unei companii care asigură atât supraviețuirea, cât și  dezvoltarea, succesul, progresul  acesteia.  HR-ul se poate considera sursa principală de asigurare a competitivității deoarece acest departament se ocupă cu numeroase activități care sunt vitale pentru orice companie: recrutare, management al angajaților, training, rezolvarea conflictelor, învățare, dezvoltare, respectarea drepturilor și obligatiilor din Codul Muncii,  și multe altele. Rolul acesui departament este crearea unei legături strânse, optime între conducere și angajați.

 2. Care sunt provocările pe care ar trebui să le ia în considerare o companie aflată la început de drum în industrie?

Înfiintarea unei companii reprezintă instrumentul juridic pentru exercitarea unor profesii și pentru obținerea unui câștig material, financiar. Prima provocare în acest proces o reprezintă condițiile de piață incerte și greutățile financiare. Astfel, când începi o afacere este necesar și indispensabil să fii capabil să determini tipul, tipurile de riscuri care îți pot afecta succesul companiei și să creezi strategii de gestionare a acestora.

Conducerea unei afaceri nu este un lucru de loc simplu, în mediul actual ritmul schimbărilor este atât de mare încât, plecând vineri de la job până luni situația este în schimbare și nu știi ce te așteaptă peste weekend. De aceea,  pentru ca afacerea să meargă bine ai nevoie de decizii asumate  și de mâna încrezătoare și fermă a unui manager.

În același timp, te confrunți cu cele mai multe  provocări imprevizibile în diferite contexte. De aceea nu putem defini un manager ca unul  universal, fiecare reacționează cât de bine poate: unul poate evalua cu precizie și rapid riscurile și poate ajuta echipa să le facă față, celălalt știe să folosească potențialul fiecărui angajat din echipă, iar al treilea înțelege că inovația și introducerea de noi tehnologii sunt mai importante ca oricând în procesele de afaceri și creează o atmosferă adecvată în echipă.

O provocare o reprezintă și selectarea persoanelor, angajaților potriviți în cadrul departamentelor cheie din interiorul organizației (depatamentul administrativ, de resurse umane și cel financiar). Gestionarea ineficientă poate avea un efect negativ asupra eficienței vânzarilor, controlului calității si serviciului clienți.

3. Este piața românească pregătită pentru externalizare în HR? Ce se externalizează cel mai des? Care este motivul?

Întrucât legislația muncii a avut foarte multe modificări în ultimii ani, companiile au realizat faptul că angajații din cadul departamentelor de resurse umane nu reușesc tot timpul să țină pasul cu ritmul alert și ametitor al acestor schimbări, astfel conducerea întreprinderilor apelează la externalizarea serviciilor de HR privind salarizarea și administrarea de personal. Foarte mulți anteprenori preferă să apeleze la servicii de leasing de personal, de punere la dispozitie de personal.

Externalizarea departamentului de HR sau a anumitor activități din cadrul acestuia reprezintă de fapt delegarea responsabilității către alte firme care sunt specializate în acest domeniu și astfel succesul companiei va crește considerabil. Atât în acest moment, cât și în viitor, din punctul meu de vedere externalizarea de HR este un tren în România.

4. Cât de mult s-a schimbat rolul HR-ului intern în ultima perioadă? Cât de deschise sunt organizațiile să externalizeze?

În prezent Departamentul de HR nu mai este doar un simplu serviciu de personal, care îndeplinea o funcție secundară, ca o unitate administrativă din structura organizatorică, ci își  asumă rolul de partener de afaceri, inițiază schimbări strategice, participă la implementarea acestora și influențează direct indicatorii de performanță financiară ai companiei.  În conformitate cu aceasta, termenii de referință ai unui specialist în resurse umane, domeniul său de responsabilitate, instrumentele, statutul în cadrul organizației și percepția externă se schimbă.

Businessul de astăzi dictează cerințe speciale pentru specialiștii în resurse umane și, din ce în ce mai des, pentru selectarea corectă a personalului, aceștia au nevoie de un bagaj de cunoștințe, pentru o înțelegere a specificului proceselor de afaceri din industrie și a pieței în care își desfășoară activitatea compania.

Astăzi profesionistul in resurse umane trebuie să caute și să lupte pentru candidații ideali, transformând activitățile de resurse umane în inovație.

Schimbările se datorează faptului că modalitățile obișnuite de atragere și reținere a personalului (pachetul social, bonusuri, indicatorii de performanta etc) nu mai sunt atractive, nu mai poți surprinde cu acest lucru. Rolul fiecărui angajat este cel care contează in final.

Principiul de bază al externalizării este utilizarea resurselor externe pentru rezolvarea problemelor interne de producție. În Romania, în ultimii ani, externalizarea s-a extins în domeniul tehnologiilor și comunicațiilor IT, al serviciilor financiare și de asigurări, precum și în domeniul industriei.

Principalul factor care duce la luarea deciziei in vederea externalizării unei activități din cadrul unui mediu de afaceri este legat de profitabilitate si optimizarea proceselor, de aceea în prezent  societățile, corporațiile, întreprinderile vad outsourcing-ul ca pe o strategie de dezvoltare a business-ului.

5. Care sunt, din perspectiva dvs., cele mai importante 5 tendințe pe care HR-ul trebuie să le aibă în vedere în perioada următoare?

Munca „alternativă” devine obișnuită, companiile învață să gestioneze experiența angajaților și valorificarea acestora. Deblocarea potențialului angajaților, găsirea echilibrului viață-muncă și construirea de „super-echipe”. Succesul va fi garantat doar atunci când găsești acea nișă și le combini pe toate.

Tendințe pe care HR-ul trebuie să le aibă în vedere în perioada următoare sunt legate si de

- automatizarea de HR, creearea de programe noi care sa simplifice activitatea angajaților de resurse umane  și aceștia să se concentreze mai mult pe motivarea salariațillor și pe gestionarea cât mai bună a activității.

- depozitarea informațiilor, arhivarea acestora cu ajutorul sistemelor în cloud. Termenul de sistem în cloud a apărut în România de anul trecut, și, cu siguranță va deveni un trend în viitor.

- work from home, lucrul de acasă cu siguranță va deveni un obicei

-  Digitalizarea procedurilor de HR- integrarea tehnologiei în activitatea departamentelor de resurse umane este un factor foarte important, un instrument cheie de care depinde succesul companiei.

 - leasingul serviciilor de personal performant.

6. Care sunt principalele proiecte pe care le implementați în cadrul organizației dvs. pentru a răpunde provocărilor curente.

În prezent la nivel de companie am aprobat un ”road map” referitor la Digitalizarea activității de HR.

Această nouă abordare în ceea ce privește gestionarea angajaților de către departamentul de Resurse Umane și digitalizarea proceselor în HR joacă un rol important în activitatea fiecărei firme.

Din ce în ce mai multe companii înțeleg necesitatea de a considera angajatul ca o resursă valoroasă pentru organizație, în dezvoltarea căruia merită investit, capitalul uman fiind considerat unul dintre catalizatorii progresului la nivelul societății.

Vorbim, în acest caz, despre o abordare modernă, când clasicele metode devin istorie, de exemplu posibilitatea folosirii semnăturii electronice avansate sau calificate la încheierea contractului individual de muncă, a actelor adiționale, dar și pentru întocmirea tuturor documentelor din domeniul relațiilor de muncă. etc

 7.  Cum s-au schimbat recrutarea și onboardingul din noile perspective: remote sau hibrid.

2020 a fost un an diferit de oricare altul. COVID-19 ne-a schimbat abordarea de viața și de muncă. În timp ce încă ne confruntăm cu o pandemie, deja ne pregătim pentru o lume post-coronavirus.

Activități precum recrutarea și onboardingul s-au schimbat pentru totdeauna. Aceste domenii, precum și managementul performanței și chiar deciziile de concediere, se bazau pe interacțiuni personale si HR trebuie să regândească practicile existente pentru a face față acestor situații în lumea digitală.

Managementul se schimbă în mod similar. Managerilor le este mai dificil să monitorizeze angajații atunci când lucrează de acasă, pe stradă sau la mii de kilometri distanță. HR va fi mai greu la curent, trebuie să se bazeze mai mult pe tehnologie pentru a rămâne conectați și a fi informați cu privire la productivitatea angajaților.

 8. Cum păstrați moralul și implicarea echipelor, departamentelor/ angajaților?

Reieșind din contextul actual când toata lumea este ”sensibilizată” este important felul în care vei construi comunicarea cu angajații.

Este foarte important ca fiecărui membru al echipei să i se comunice informații despre starea businessului și modul în care acest angajat contribuie la atingerea obiectivelor comune. Fiecare salariat ar trebui să simtă rolul pe care îl joacă în succesul companiei.

Pentru a motiva membrii echipei, liderii ar trebui pur și simplu să fie sinceri.

Oferiți personalului dvs. instrumentele de care au nevoie pentru a avea succes, mențineți implicarea și satisfacția angajaților. Evitați starea de epuizare a salariaților. Oferiți angajaților stimulul pentru extinderea și aprofundarea cunoștințelor.

Este recomandabil să definiți obiectivele individuale cel puțin trimestrial și apoi, dacă este necesar, să le ajustați în procesul de comunicare personală. Totodată sa arătam membrului de echipa progresul si aportul personal adus la bunăstarea firmei.

9. Cât de importantă este tehnologia pentru HR?

 Evoluția tehnologiei pentru departamentul de HR este foarte importantă ajutând considerabil la  simplificarea task-urilor angajaților din resurse umane. De asemenea, tehnologia, dezvoltarea tehnologiei oferă un avantaj considerabil și managerilor companiei.

10. Este pregătită piața de HR să adopte ultímele tehnologii în HR?

Domeniul resurselor umane parcurge o transformare radicală produsă de schimbările tehnologice și provocările privind recrutarea în acest departament, în găsirea de specialiști care să adopte, să înțeleagă și care să își dezvolte capacitatea de a se adapta la noile tendințe și dezvoltare a  HR-ului.

Pentru ca piața de HR să poată adopta noile tehnologii apărute, este necesar ca specialiștii din acest domeniu să evolueze și să se alinieze la aceste schimbări. Este foarte important ca specialiștii de resurse umane să înțeleagă și să utilizeze la máximum schimbările în tehnologie. Aceste schimbări aduc un aport semnificativ atât în rezolvarea sarcinilor, a obligatiilor și responsabilităților, cât și pentru succesul maxim al companiilor din România.

Din punctul meu de vedere Romania, domeniul de HR este pregatit de această transformare ținând cont de faptul ca noile generații de specialisti au capacitatea și dorința de a utiliza tehnologia de ultimă generație.

 11. Câteva cuvinte despre organizație

Best Personal Services oferă servicii integrate de personal, recrutare personal, de consultanță resurse umane, având ca scop principal  obținerea randamentului maxim de care au nevoie clienții acesteia. Avantajul major al serviciilor integrate de personal pe care le oferă este că se ocupă de tot ceea ce ține de managementul și gestiunea resurselor umane, de la recrutare până la salarizare – inclusiv cetațeni străini – pentru ca activitatea beneficiarilor să se desfășoare în ritmul dorit de aceștia.

 Best Personal Services este și agent de nuncă temporară. Prin leasingul de personal preia gestiunea administrativă a personalului pus la dispoziția clientului, în calitate de angajator. Acest proces se desfășoară în conformitate cu Legea 53/2003 – Codul muncii republicat și HGR 1256/2011. Firma este autorizată ca agent de muncă temporară, în condițiile legii.

 O alta activitate importantă a firmei  Best Personal Services o reprezintă serviciile de traducere documente scrise și verbale.

Echpa BPS este o echipă tânără și dornică de succes și dezvoltare profesională.

Suntem conștienți de faptul că succesul și prosperitatea unei afaceri depinde în mare măsura de angajați – profesionalismul și calitățile personale a le acestora. Prin urmare misiunea noastră este de a oferi clienților noștri  ”capital uman” care să îndeplinească la maxim cerințele acestora și să le aducă profit.

 12.  Câteva cuvinte despre persoana care semnează.

Fistican Anton, Director Best Personal Services SRL lucrez în domeniu HR de peste 10 ani. Trecând prin  renunțarea la cărțile de munca fizic la cele electronice spre digitalizarea activităților HR din prezent. M-am dedicat întru totul creării unei atmosfere armonioase de lucru și păstrării unei bune colaborări cu partenerii de afaceri.

înapoi la știri