stiri Știri

Digitalizarea a avut un impact profund asupra societății noastre, alimentând economia la cerere și deschizând o perioadă în care personalizarea produselor și serviciilor este fără precedent.

14.06.21

 

Digitalizarea a avut un impact profund asupra societății noastre, alimentând economia la cerere și deschizând o perioadă în care personalizarea produselor și serviciilor este fără precedent. Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane, AFSRU, a analizat cum este văzut impactul acestor schimbări de companiile de resurse umane, membre ale asociației. 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Mai multă presiune

”Pentru consumatori acesta este paradisul. Tot ce vor, când vor. Pentru cei care prestează aceste servicii, situația nu este cu siguranță facilă și necesită un efort susținut din partea companiilor și a angajaților acestora pentru a menține disponibilitatea 24/7” a comentat Bogdan Gabor, Președinte AFSRU și Country Manager Lugera & Makler România.  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Diversificarea tipologiilor posturilor de recrutat și adaptarea atribuțiilor la noile cerințe ale pieței

”În piața de HR impactul consumerismului şi al digitalizării în cererea de candidați se reflectă în primul rând în diversificarea tipologiilor de posturi recrutate. Din ce în ce mai multe companii au căutat în ultimii ani şi, cu precădere în ultimul an, să angajeze specialişti în domeniul marketingului digital, IT, dezvoltare web şi au implementat strategii pentru mediul online, prin care au încercat să fie cât mai aproape de consumator, să îi înţeleagă nevoile şi să îi livreze cât mai rapid serviciul/ produsul dorit.” Gabriel Gătejoiu, Business Development Manager Professional

Atenția asupra consumatorului a rescris profilurile obișnuite ale specialiștilor. Dacă anterior activitatea de customer services, spre exemplu, presupunea preponderent interacțiunea telefonică, în prezent dialogul s-a mutat pe canalele online, precum Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube necesitând din ce în ce mai acut o prezență activă și extinderea programului de lucru. 

 

 

 

 

 

Mai mult accent pe competențele non-tehnice

Pe de altă parte, Oana Tufăroiu, Managing Director Humangest România și IHM Total Consult, a precizat că ”deși nivelul de competențe digitale ale utilizatorului final  este tot mai ridicat, iar perioada de work from home a accelerat tehnologizarea multor companii, contactul uman rămâne în continuare modalitatea preferată de comunicare. Rezultatul: accesibilitatea și creșterea vitezei de reacție au pus tot mai mult, în ultima perioadă, accent pe nevoia de dezvoltare a competențelor non-tehnice.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fluctuații mari în numărul posturilor disponible de la o lună la cealaltă

”Piața muncii în această perioadă fluctuează de la o extremă la cealaltă foarte rapid. Situații în care cererea de candidați este mare într-o lună, însă scăzută în următoarea devin tot mai frecvente. De asemenea, numărul proiectelor pe termen scurt și mediu este în creștere, însă tot mai puțini candidați sunt dispuși să accepte aceste oferte, aceștia fiind interesați mai mult de posturi care să le ofere stabilitate,” a completat, la rândul său, Sorina Donisa, CEO APT Resources & Services 

 

 

 

 

 

 

Munca la distanță va rămâne o constantă și nu un beneficiu

”În acest an business-urile s-au adaptat unor noi realitati, ca urmare a crizei sanitare, iar managerii de HR au avut un rol esențial în trasarea coordonatelor după care companiile își continuă activitatea (reorganizarea spațiilor de lucru, noi politici și proceduri pentru munca la distanță). În plus, adaptarea la noile reguli și identificarea soluțiilor corecte din punct de vedere legal și optime pentru angajator și salariat nu au fost deloc facile.

Experiențele acestea au rescris rolul funcțiunii de HR și au redefinit modul în care ne desfășurăm activitatea. Este posibil ca mersul la birou să devină istorie în urma crizei generate de coronavirus, iar munca de acasă să rămână un obicei, nu un beneficiu.” a subliniat Raluca Săftoiu, Human Resources Specialist Best Personal Services

 

 

 

 

 

 

 

 

Nevoia de recrutare va crește în segmente precum food delivery, logistică, transport, curierat, dar și telecom sau producție

”Sunt mai multe semne ale acestei tendințe care începe să apară și în România. Ele se suprapun peste această perioadă în care debutează sezonul turistic iar restricțiile legate de pandemie sunt aproape eliminate. Consumul și tendința dea consuma bunuri și servicii corelate cu digitalizarea aruncă în aer nevoia de recrutare în segmente precum food delivery, logistică, transport, curierat dar și segmente precum telecom sau producție. Implicit noi ca furnizori de servicii HR trebuie să ne adaptăm noilor nevoi.”  Paula Rus, Romania Operations Manager, The Adecco Group

înapoi la știri