Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Industria …
noastră se află în poziția unică de echilibra nevoile indivizilor față de constrângerile companiilor și de a fi un motor pentru schimbare.
Denis Pennel, Managing Director World Employment Confederation-Europe
În anul 2019, Asociația Agenților de Muncă Temporară (ARAMT), fondată în 2010, și-a schimbat denumirea în ASOCIAŢIA FURNIZORILOR DE SERVICII DE RESURSE UMANE (AFSRU), schimbare care are ca principal scop extinderea ariei de activitate a asociației în zona serviciilor din domeniul resurselor umane. Din Asociația Furnizorilor de Resurse Umane fac parte cele mai importante companii din România care oferă soluții de ocupare a forței de muncă. Asociaţia Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane este o organizație non-profit, non-guvernamentală, apolitică, autonomă, independentă şi democratică.
AFRU este reprezentanta României în cadrul World Employment Confederation-Europe.
Obiective AFSRU
Misiune AFSRU
Misiunea AFSRU este de a se poziționa ca un nucleu de lobby pentru susținerea dezvoltării și promovării muncii temporare în România și de a înlesni adaptarea legislației românești în vigoare la normele și practicile recomandate de Uniunea Europeană.
Statut
Prezentul Statut este încheiat de către următorii membri fondatori:
- ADECCO RESURSE UMANE S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în București, Sectorul 2, Str. Gara Herăstrău, nr. 4C, Corp B, et. 1, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/12364/2003, CUI RO 15739037, prin Bogdan-Nicolae Gabor conform Hotărârii Adunării Speciale a Membrilor Fondatori din data de 01.07.2021;
- AGENŢIA DE SERVICII PROFESSIONAL S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în București, Sectorul 5, Str. Năsăud nr. 7, Parter, bloc 23, sc.1, ap. 2, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/2388/1995, CUI RO 7138222, prin Bogdan-Nicolae Gabor conform Hotărârii Adunării Speciale a Membrilor Fondatori din data de 01.07.2021;
- APT RESOURCES & SERVICES S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în București, Sectorul 1, Str. Clucerului nr. 82 B2, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/26889/1994, CUI RO 6646907, prin Bogdan-Nicolae Gabor conform Hotărârii Adunării Speciale a Membrilor Fondatori din data de 01.07.2021;
- GI GROUP STAFFING COMPANY S.R.L., persoană juridică română, cu sediul în București, Str. Arh. Louis Blanc nr. 1, etaj 5, sector 1, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/6080/2009, CUI RO 25578361, prin Bogdan-Nicolae Gabor conform Hotărârii Adunării Speciale a Membrilor Fondatori din data de 01.07.2021;
- LUGERA & MAKLER S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în București, Sectorul 3, Str. Vulturilor nr.98, etaj parter si etaje 1, 3 si 4, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/4327/2001, CUI RO 13861487, prin Bogdan-Nicolae Gabor in calitate de Director General;
- MANPOWER ROMÂNIA S.R.L., persoana juridică română, cu sediul social în București, Sectorul 5, Str. Izvor nr. 80, etaje 2B si 3, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/4299/2003, CUI RO 15327494, prin Bogdan-Nicolae Gabor conform Hotărârii Adunării Speciale a Membrilor Fondatori din data de 01.07.2021;
CARE AU HOTĂRÂT, CONFORM PREVEDERILOR ORDONANŢEI GUVERNULUI NR. 26/2000 CU PRIVIRE LA ASOCIAŢII SI FUNDAŢII („OG NR. 26/2000”), CU MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE ULTERIOARE, ADOPTAREA STATUTULUI ASOCIAŢIEI FURNIZORILOR DE SERVICII DE RESURSE UMANE („ASOCIAŢIA”), DENUMIT ÎN CONTINUARE „STATUTUL”, IN URMĂTOARELE CONDIŢII:
2.1. Membrii fondatori ai Asociaţiei prevăzuţi la art. 1 îşi exprimă expres voinţa de asociere în vederea constituirii Asociaţiei, prin contribuţia adusă fără drept de restituire la patrimoniul Asociaţiei, cât şi prin semnarea prezentului Statut şi a Actului Constitutiv al Asociaţiei.
2.2 Scopul Asociaţiei constă în reprezentarea, protecţia şi promovarea intereselor membrilor săi din Romania, respectiv a agenţilor de muncă temporară, a agenților de plasare a forței de munca/recrutare personal, a companiilor prestatoare de servicii de salarizare, administrare personal, pregătire profesionala, alte servicii externalizate si a organizațiilor non-profit cu scop specific, din perspectiva promovării şi dezvoltării pe termen lung a activităţilor acestora, înţelegând prin aceasta şi acordarea suportului necesar în vederea menţinerii şi sporirii contribuţiei acestora la dezvoltarea economiei naţionale.
- Principalele obiective ale Asociaţiei, pe termen mediu şi lung, constau în:
- Dezvoltarea unei Asociaţii reprezentative şi realizarea platformei de lobby necesare pentru flexibilizarea legislaţiei în domeniul muncii temporare, al plasării forței de munca, al prestării serviciilor de salarizare, de administrare personal, de pregătire profesionala si al altor servicii externalizate;
- Iniţierea unor parteneriate relevante în domeniu, prin cooperarea cu asociaţii profesionale şi instituţii patronale reprezentative;
- Stabilirea si promovarea unor standarde înalte de etica si norme de buna practica in afaceri pentru membrii săi si piaţa muncii in general;
- Organizarea de evenimente în domeniile de interes pentru agenţii de muncă temporară, agenții de plasare a forței de munca/recrutare personal, companiile prestatoare de servicii de salarizare, administrare personal, pregătire profesionala sau alte servicii externalizate;
- Asigurarea premiselor necesare pentru dezvoltarea si încurajarea formelor de munca flexibile si a activităților practicate si promovate de membrii săi in condițiile legii;
- Dobândirea statutului de Asociaţie de Utilitate Publică, in condiţiile legii;
- Afilierea la alte organizații interne sau internaționale reprezentative de profil.
2.4 În vederea realizării scopului şi a obiectivelor acesteia, Asociaţia va putea efectua următoarele activităţi:
- Reprezentarea intereselor profesionale ale membrilor Asociaţiei în relaţiile cu autorităţile publice;
- Dezvoltarea cooperării în domeniul relaţiilor de muncă în raporturile cu organele administraţiei publice centrale şi locale, a altor instituţii, organisme şi asociaţii;
- Procesarea informaţiilor si datelor statistice de interes pentru Asociaţie, puse la dispoziţie de Ministerul Muncii, Familiei si Protecţiei Sociale („MMFPS”) sau alte instituţii administrative pe de altă parte;
- Procesarea de informaţii şi rapoarte statistice obişnuite în legătura cu activitatea Asociaţiei şi comunicarea acestora în atenţia MMFPS, a birourilor de statistică, media şi a altor structuri autorizate, interesate de astfel de informaţii;
- Implicarea activă în dialogul social, în scopul îmbunătăţirii procesului de legiferare din domeniile de interes pentru membrii Asociaţiei;
- Asistarea şi participarea la training-uri şi activităţi educaţionale, pentru piaţa locală a muncii, în domeniile de activitate ale membrilor Asociaţiei;
- Participarea la prezentări, congrese şi activităţi similare care au legătura cu domeniile de activitate ale membrilor Asociaţiei, inclusiv organizarea unor astfel de întâlniri;
- Susţinerea şi crearea unei imagini publice pozitive în ceea ce priveşte domeniul de activitate al membrilor Asociaţiei şi al Asociaţiei, în egală măsura. Susţinerea se va efectua prin promovare media, internet şi prin participarea la activităţi sau programe legate de aspectele dificile ale pieţei de muncă din România;
- Elaborarea şi transmiterea de propuneri şi solicitări în atenţia organismelor cu putere de legiferare în domeniile de interes ale Asociaţiei, în sensul creării unui cadru juridic eficient în domeniul serviciilor de personal, de o manieră care să permită clarificarea dispoziţiilor legale şi evitarea interpretărilor in materie;
- Promovarea recunoaşterii generale a principiului conform căruia agenţii de muncă temporară reprezintă angajatorii salariaţilor temporari ce lucrează pentru societăţile utilizatoare şi sub supravegherea acestor societăţi utilizatoare;
- Crearea şi implementarea subsecventă a Codului de Practică al Asociaţiei, astfel cum va fi propus de CD şi adoptat în AG, ca regulă obligatorie aplicabilă activităţilor profesionale ale membrilor;
- Stabilirea de relaţii, parteneriate şi contacte internaţionale cu organizaţii ce desfăşoară activităţi similare cu cele ale Asociaţiei;
- Afilierea Asociaţiei la „World Employment Confederation” (“WEC”) şi la alte organizaţii internaţionale similare de interes pentru membri;
- Monitorizarea activităţilor de furnizare a serviciilor de personal, procesarea şi analizarea posibilelor încălcări ale Codului de Practică al Asociaţiei cât şi propunerea măsurilor de îndreptare a unor astfel de încălcări;
- Implicarea activă în orice acţiuni/demersuri care vizează combaterea şi evitarea oricăror acte/ fapte de discriminare bazate pe rasă, orientare sexuală, orientare politică, limbă, credinţă şi religie sau altele criterii similare, precum afilierea la sindicate constituite pe baza de naţionalitate, etnică şi/sau origine socială, în materia relaţiilor de munca, astfel cum sunt acestea interzise de lege.
2.5 Asociaţia va căuta în permanentă să aducă la îndeplinire obiectivele sale, în interesul membrilor săi şi a interesului colectiv al acestora, exprimat prin voinţa Asociaţiei. Aceasta din urmă nu va întreprinde nici un act sau fapt de natură să producă atingere intereselor individuale ale membrilor săi, Asociaţia neputând realiza, în nicio circumstanţă, activităţi specifice agenţilor de muncă temporară, de recrutare şi plasare de personal sau orice alte activităţi concurente celor desfăşurate de membrii săi, în condiţiile art. 8.5 de mai jos.
- Denumirea Asociaţiei este ASOCIAŢIA FURNIZORILOR DE SERVICII DE RESURSE UMANE, conform disponibilităţii de denumire nr. 177203, eliberată de Ministerul Justiţiei, Serviciul Comunicare si Relații Publice la data de 30.09.2019, denumită in continuare „AFSRU” sau „Asociaţia”.
- Asociaţia se constituie ca persoană juridică de drept privat, fără scop patrimonial, non-guvernamentală, apolitică, autonomă, independentă şi democratică, fiind înfiinţată în conformitate cu O.G. nr. 26/2000.
Sediul Asociaţiei este în Mun. București, Sector 2, Str. Pâncota nr. 1, bl. 16, sc. 5, etaj 8, ap. 152.
4.2. Orice schimbare a sediului urmează a fi stabilită prin hotărârea Consiliului Director şi va fi comunicată instanţei judecătoreşti în circumscripţia căreia se află noul sediu al Asociaţiei.
4.3 Asociaţia va putea constitui sucursale şi filiale atât în ţară cât şi în străinătate, pe baza hotărârii Consiliului Director, adoptată în conformitate cu prevederile Statutului şi cele ale O.G. nr. 26/2000.
Durata Asociaţiei este nelimitată, începând cu data înregistrării acesteia în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor al Judecătoriei competente.
Calitatea de Membru fondator revine persoanelor juridice care, prin reprezentanţii lor, au participat la constituirea Asociaţiei şi care au semnat Actul Constitutiv şi Statutul acesteia. Membrii fondatori sunt autorizaţi să desfăşoare activităţi specifice agenţilor de muncă temporara şi îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de prezentul Statut pentru deţinerea şi exercitarea calităţii de membru.
6.3 Membrii fondatori au drept de vot în cadrul Adunării Generale. Aceştia pot da recomandări scrise unor persoane juridice în vederea aderării la Asociaţie în calitate de Membri Asociaţi.
b) Membrii asociaţi
6.4 Orice persoane juridice din România, (i) autorizate ca agent de muncă temporară, conform legislaţiei specifice, (ii) acreditate/înregistrate ca agent de plasare a forței de munca pe plan intern/in străinătate, conform legislaţiei specifice; (iii) prestatoare de servicii de salarizare (iv) prestatoare de servicii de administrare personal (v) prestatoare de servicii de pregătire profesionala (vi) prestatoare de alte servicii externalizate (vii) organizații fara scop patrimonial care activează in domeniile prevăzute anterior, pot solicita aderarea ca Membru asociat al Asociaţiei, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezentul Statut.
6.5 Membrii asociaţi au drept de vot în cadrul Adunării Generale a Asociației.
6.6 Pot fi Membri asociaţi ai Asociaţiei, sub condiţia validării de către Adunarea Specială a Membrilor fondatori, persoanele juridice române, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
- (1) Sunt autorizate ca agent de muncă temporară, conform legislaţiei specifice sau (2) sunt acreditate/înregistrate ca agent de plasare a forței de munca pe plan intern/in străinătate, conform legislaţiei specifice sau (3) prestează servicii de salarizare sau (4) prestează servicii de administrare personal sau (5) prestează servicii de pregătire profesionala sau (6) prestează alte servicii externalizate; (7) sunt organizații fara scop patrimonial care activează in domeniile prevăzute anterior;
- Nu au datorii publice şi nu există acţiuni administrative sau judiciare formulate împotriva acestora finalizate cu masuri de interzicere a prestării activității;
- Acceptă Actul Constitutiv, Statutul şi Codul de Etica al Asociaţiei;
- Acceptă să plătească taxa de aderare si cotizațiile periodice stabilite de Adunarea Generala a Membrilor Fondatori;
- Deţin recomandare scrisă din partea cel puțin 1 (un) Membru fondator, cu privire la dobândirea calităţii de Membru asociat;
6.7 Solicitantul care intenţionează să adere la Asociaţie şi să dobândească implicit calitatea de Membru asociat va înainta cererea sa de aderare, împreuna cu recomandarea Membrului fondator al Asociaţiei, si documentele prevăzute mai jos, către Secretariatul General al Asociaţiei, in atenţia Preşedintelui Consiliului Director al Asociaţiei. Acesta din urma va convoca în cel mai scurt timp Adunarea speciala a Membrilor fondatori pentru adoptarea unei decizii în acest sens. Solicitantul va ataşa cererii de aderare ca Membru asociat (model furnizat de Asociație) si următoarele documente:
(1) copie certificat de înregistrare sau act de infiintare;
(2) (a) o copie a autorizaţiei de funcţionare ca agent de muncă temporară, pentru agenții de munca temporara; (b) o copie a acreditarii/dovezii înregistrării ca agent de plasare a forței de munca sau de furnizare servicii specializate de ocupare a forței de munca, pentru agenții de plasare a forței de munca sau (c) certificat constatator valabil eliberat de Oficiul National al Registrului Comerțului, din care sa reiasă activitățile autorizate pentru desfășurare pentru companiile care prestează servicii de salarizare sau de administrare personal sau de pregătire profesionala sau alte servicii externalizare; (d) copie a documentelor constitutive actualizate pentru organizațiile fara scop patrimonial care activează in domeniile prevăzute anterior;
(4) declarațiile suplimentare semnate de reprezentanții legali ai solicitanților (modele furnizat de Asociație) din care sa rezulte îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 6.6 de mai sus.
6.8 Solicitantul devine Membru asociat al Asociaţiei conform deciziei Adunării speciale a Membrilor fondatori, în conformitate cu votul acestora liber exprimat în şedinţa. Pentru a fi valabila, decizia Adunării speciale a Membrilor fondatori de acceptare a noului Membru asociat trebuie adoptată cu votul favorabil a cel puţin 50% + 1 (4 din 6) din numărul total al Membrilor fondatori ai Asociaţiei. Daca o astfel de majoritate nu poate fi întrunită din cauza absenţei Membrilor fondatori legal şi statutar convocaţi, adică cel puţin 4 membri prezenţi, din totalul de 6, atunci se va lua în considerare, la a doua convocare a Adunării speciale a Membrilor Fondatori, majoritatea voturilor exprimate, decizia urmând a fi adoptată în aceste condiţii. Membrii Asociaţiei pot refuza aderarea solicitanţilor în cazul în care aceştia nu îndeplinesc condiţiile prevăzute în prezentul Statut sau nu corespund criteriilor prevăzute în Codul de Practică adoptat de Asociaţie.
6.9 Calitatea de Membru fondator sau asociat al Asociaţiei încetează în următoarele condiţii:
- Membrul in cauza nu mai îndeplinește condițiile prevăzute de prezentul Statut pentru a deține calitatea de membru fondator, ori condițiile declarate si dovedite la aderare, in cazul membrilor asociați. In cazul in care membrii in cauza contesta pe cale administrativa ori la instanța de judecata masurile care au condus la neîndeplinirea acestor condiții, aceștia isi păstrează calitatea de membru si dreptul de vot in cadrul Asociației, pana la data rămânerii definitive a deciziei autorităţii competente ori a instanței de judecata de respingere a contestației.
- Membrul este radiat din evidentele autoritatii care i-a acordat personalitate juridica;
- Anularea calităţii de membru operează în cazul acelor membri care nu şi-au achitat cotizaţia de membru timp de 6 (șase) luni. Anularea este decisă de către Adunarea Generală a Asociaţilor în conformitate cu dispoziţiile Statutului şi cu cele ale O.G. nr. 26/2000.
- Prin retragerea din Asociaţie – cererea de retragere din Asociaţie trebuie să fie comunicata in scris Preşedintelui Asociaţiei sau înregistrată la Secretariatul Asociaţiei si ulterior aprobata de Adunarea speciala a Membrilor fondatori. Data oficială de retragere este cea în care cererea de retragere este primită de organele Asociației.
- Prin excludere – calitatea de membru poate înceta prin excludere, în cazul în care Adunarea Generală a Asociaţilor exclude membrul din Asociaţie în baza unei hotărâri adoptate în acest sens. Un membru poate fi exclus din Asociaţie în cazul în care comportamentul acestuia a fost ilicit sau prin acţiunile sale a încălcat Codul de Conduita al Asociaţiei. Membrul trebuie sa fie informat în prealabil în legătură cu problema excluderii sale, inclusă pe ordinea de zi, în conformitate cu regulile convocării Adunării Generale a Asociaţilor. Hotărârea privind excluderea membrului trebuie să fie transmisă acestuia prin poştă. Membrul exclus poate contesta în instanţă hotărârea Adunării Generale a Asociaţiei, în termen de 30 (treizeci) de zile de la momentul luării la cunoştinţă.
- Încetarea capacitaţii legale a membrului, fără posibilitatea înlocuirii acestuia în cadrul Asociaţiei, de către orice succesor in drepturi.
- Un Membru Fondator poate fi exclus din Asociaţie prin hotărârea Adunării Generale, adoptată cu o majoritate de două treimi din numărul total al Membrilor.
- Adunarea Generală poate hotărî excluderea unui Membru Fondator doar cu avizul prealabil al Adunării speciale a Membrilor Fondatori, acordat cu o majoritate de două treimi din numărul total al Membrilor Fondatori.
6.12 În cazul încetării calităţii de membru, membrii rămaşi în funcţie vor îndeplini toate obligaţiile ce reveneau fostului membru, potrivit calităţii deţinute de acesta în cadrul Asociaţiei.
6.13 Organele de conducere ale Asociaţiei pot suspenda calitatea de membru după cum urmează:
- Dacă, în opinia Consiliului Director, un membru a încălcat în mod grav prevederile Statutului sau ale Actului Constitutiv sau regulile şi deciziile adoptate în conformitate cu prezentul Statut, Consiliul Director este îndreptăţit să suspende calitatea de membru cu efect imediat.
- Orice suspendare este supusă hotărârii proximei Adunări Generale, care trebuie să decidă dacă membrul va fi exclus sau dacă suspendarea ar trebui ridicată ori menţinută până la o dată ulterioară ce va fi stabilită de Adunarea Generală a Asociaţilor. Suspendarea încetează dacă Adunarea Generală nu examinează cazul.
- Suspendarea unui membru fondator nu poate fi hotărâta decât cu avizul prealabil al Adunării Speciale a membrilor fondatori, adoptată cu o majoritate de două treimi din numărul total al Membrilor Fondatori.
- Drepturi:
7.1 Membrii Asociaţiei au următoarele drepturi:
(i) Membrii Fondatori pot:
- Să participe la activităţile Asociaţiei;
- Să desemneze reprezentaţi pentru a candida la funcţia de membru al Consiliului Director, Cenzor/sau Secretar General;
- Să solicite Consiliului Director şi Cenzorilor informaţii referitoare la activitatea Asociaţiei şi sa primească informările solicitate;
- Să prezinte propuneri, recomandări şi plângeri organelor de conducere sau de control ale Asociaţiei, în vederea înscrierii acestora pe ordinea de zi a primei întâlniri organizate după prezentarea acestora;
- Să aibă acces la toate informaţiile gestionate de Asociaţie;
- Să verifice activităţile Asociaţiei prin intermediul reprezentanţilor acestora;
- Sa dispună de 2 (doua) voturi în AG, conform dispoziţiilor art. 9.7 din prezentul Statut;
- In cadrul Adunării Speciale a membrilor fondatori, să voteze şi să decidă asupra cererilor de aderare a viitorilor Membri asociaţi ai Asociaţiei, în conformitate cu dispoziţiile art. 6.7 şi 6.8 de mai sus;
- In cadrul Adunării Speciale a membrilor fondatori, să voteze şi să decidă asupra suspendării sau excluderii Membrilor fondatori, în conformitate cu dispoziţiile art. 6.10 – 6.13 de mai sus;
- Să voteze şi să decidă cu privire la toate modificările Actului Constitutiv şi ale Statutului cât şi în legătura cu schimbarea scopului Asociaţie, în conformitate cu dispoziţiile art. 9.9 de mai jos.
- Membrii Asociaţi pot:
- a) să exercite toate drepturile prevăzute pentru membrii fondatori la art. 7 (i) literele a) – d) şi f) de mai sus;
- b) să dispună de un vot în cadrul AG, conform dispoziţiilor art. 9.7 din prezentul Statut.;
- Obligaţii:
7.2 Membrii Asociaţiei au următoarele obligaţii:
- Să respecte dispoziţiile obligatorii prevăzute de lege, precum şi cele stipulate în Actul Constitutiv, Statutul sau Codul de Etica ale Asociaţiei;
- Să contribuie la constituirea patrimoniului iniţial al Asociaţiei, astfel cum este prevăzut în Statutul Asociaţiei, cât şi la constituirea patrimoniului ulterior al Asociaţiei, cu respectarea reglementărilor viitoare ale Asociaţiei adoptate în acest sens;
- Să furnizeze la timp toate datele şi informaţiile solicitate de către organele Asociaţiei, potrivit deciziilor sau solicitărilor adresate în acest sens;
- Să plătească taxele de înregistrare şi contribuţiile lunare;
Patrimoniul Asociaţiei, subscris şi vărsat în totalitate, în numerar, la data semnării prezentului Statut, este de 29.400 Lei (douăzeci şi nouă de mii patru sute lei), acesta fiind vărsat, prin contribuţii egale, de membrii fondatori.
8.2 După caz, în scopul satisfacerii nevoilor financiare şi programelor sau activităţilor curente ale Asociaţiei, Adunarea Generală va putea solicita Membrilor Asociaţiei şi alte contribuţii, acestea urmând a fi achitate în mod obligatoriu conform deciziilor adoptate în acest sens, potrivit condiţiilor prevăzute în prezentul Statut.
8.3 Patrimoniul Asociaţiei se completează permanent cu cotizaţiile fiecărui membru, precum şi cu orice alte contribuţii în numerar sau în natură acordate de terţe persoane fizice sau juridice sau eventuale prestaţii în muncă ale acestora efectuate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
8.4 Alte surse de venit ale Asociaţiei:
- Donaţii şi contribuţii de la persoane fizice sau juridice;
- Venitul rezultat ca urmare a activităţilor proprii derulate de Asociaţie;
- Dobânzi sau redevenţe la sumele depuse la unităţile bancare;
- Venitul rezultat şi din alte activităţi organizate şi derulate în legătura cu scopul Asociaţiei;
- Alte venituri prevăzute de lege;
8.5 Pentru evitarea oricărui dubiu, Asociaţia va fi îndreptăţită din punct de vedere legal să efectueze, respectiv să obţină venituri din operaţiuni economice permise de legislaţia în vigoare, în baza Hotărârii Adunării Generale şi cu respectarea dispoziţiilor aplicabile prevăzute de legislaţia în materie. Operaţiunile economice întreprinse de Asociaţie, direct sau indirect, nu vor putea face parte din domeniul principal de activitate al membrilor asociaţiei, respectiv: intermediere şi plasare forţă de munca temporară, recrutare şi selecţie forţă de muncă, salarizare şi administrare personal, cu excepţia cazului în care Membrii Fondatori decid în unanimitate altfel.
8.6 Profitul obţinut de Asociaţie din operaţiunile comerciale va fi folosit numai pentru îndeplinirea activităţilor incluse în scopul Asociaţiei şi prevăzute de prezentul Statut. Adunarea Generală va decide asupra modului în care profitul va fi folosit de Asociaţie.
Organele de conducere şi control ale Asociaţiei sunt:
- Adunarea Generală (denumită în cele ce urmează “’AG”);
– Consiliul Director (denumit în cele ce urmează ”CD”);
– Preşedintele Consiliului Director sau Preşedintele Asociaţiei (Preşedintele CD);
– Secretarul General (denumit în cele ce urmează “SG”);
– Cenzorii
a) Adunarea Generală
9.2 AG este organul de conducere al Asociaţiei şi este compus din toţi Membri fondatori sau Asociaţi ai Asociaţiei.
9.3 AG decide asupra:
- Strategiei şi obiectivelor generale ale Asociaţiei;
- Bugetului, venitului şi cheltuielilor Asociaţiei;
- Alegerii şi revocării membrilor CD şi a Preşedintelui CD;
- Alegerii şi revocării cenzorilor;
- Controlului permanent şi total al activităţii CD, cenzorilor şi al oricărui organ al Asociaţiei;
- Modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei, in condiţiile art. 7.1. (i) lit. j. si art. 9.9 din prezentul Statut;
- Adoptării regulilor de organizare şi funcţionare a CD;
- Dizolvării şi lichidării Asociaţiei şi stabilirii destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
- Oricărei chestiuni, în conformitate cu legea şi Statutul Asociaţiei.
- AG se întruneşte ori de câte ori este necesar, dar cel puţin o dată pe an, în termen de 3 (trei) luni de la încheierea exerciţiului financiar anterior. AG poate fi convocată de către oricare membru al CD sau de cel puţin 5 (cinci) membri asociaţi, printr-o înştiinţare prealabilă („convocarea”) transmisa prin corespondenţă, cu confirmare de primire, în atenţia tuturor Membrilor cu drept de vot ai Asociaţiei, cu cel puţin 10 (zece) zile calendaristice înainte de data propusă pentru adunare. Convocarea va cuprinde în mod obligatoriu ordinea de zi propusă de membrul CD/ membrii asociaţi si va fi afişată în format electronic şi pe website-ul oficial al Asociaţiei la secţiunea restricţionată (permisă doar membrilor). Dacă toţi membri sunt prezenţi şi sunt de acord, ei pot adopta orice hotărâre fără îndeplinirea prealabilă a formalităţilor de convocare.
9.5 Asociaţii pot fi reprezentaţi în cadrul AG de către reprezentanţii lor legali sau prin mandatar, delegat de către Asociat printr-o imputernicire.
9.6 AG va fi prezidată de Preşedintele CD, iar în absenţa acestuia de o alta persoana, desemnata din rândul membrilor Consiliului Director, care va prezida Adunarea. Aceasta va fi desemnata cu majoritatea voturilor exprimate în acest sens de membrii prezenţi sau reprezentaţi.
9.7 Cu excepţia cazului prevăzut expres la art. 10.2 din prezentul Statut, hotărârile AG, atât la prima cât si la cea de-a doua adunare, se vor adopta cu votul favorabil al majorităţii (50%+1) membrilor prezenţi sau reprezentaţi la adunare, in condiţiile art. 9.8 si 9.9 de mai jos. In cadrul AG, Membrii asociaţi vor avea dreptul la 1 (un) vot, iar Membrii fondatori vor avea dreptul la 2 (doua) voturi.
9.8 La prima convocare, AG este considerată legal întrunita dacă sunt prezenţi sau reprezentaţi jumătate plus unu (50% +1) din numărul total al tuturor Membrilor fondatori sau asociaţi. In cazul în care nu sunt întrunite condiţiile de cvorum arătate anterior, membrul CD care a convocat AG va proceda la a doua convocare a acesteia, care va avea loc în termen de cel mult 30 (treizeci) zile de la data primei adunări. La a doua convocare, AG poate adopta hotărâri în mod valabil indiferent de numărul membrilor prezenţi sau reprezentaţi, cu majoritatea voturilor favorabile exprimate.
9.9 Hotărârile referitoare la modificările Actului Constitutiv şi ale Statutului sau în legătura cu schimbarea scopului Asociaţiei sunt în competenta exclusivă a Adunării speciale a Membrilor fondatori, convocată potrivit prezentului Statut de Secretarul General sau de către oricare membru al CD. Hotărârea Adunării speciale a Membrilor fondatori în acest caz trebuie să fie adoptată cu votul favorabil a cel puţin 50% + 1 (4 din 6) din numărul total al Membrilor fondatori ai Asociaţiei. Dacă o astfel de majoritate nu poate fi întrunită din cauza absenţei Membrilor fondatori legal şi statutar convocaţi, adică cel puţin 4 membri prezenţi din 6 in total, la a o doua convocare se va lua în considerare majoritatea voturilor exprimate în şedinţă, decizia urmând a fi adoptată în acest sens.
b) CD
9.10. CD îi sunt aplicabile următoarele prevederi:
(i) Structura CD
i.1 CD este format exclusiv din persoane fizice, reprezentaţi ai membrilor fondatori, după caz reprezentanţi ai membrilor asociaţi. Numărul reprezentanţilor membrilor asociaţi nu va putea depăşi 40% din numărul total al membrilor CD.
i.2 La data semnării prezentului Statut, în forma sa modificată, CD este constituit din 5 (cinci) membri, inclusiv Preşedintele CD. Membrii CD vor fi, de regulă, reprezentanţii membrilor fondatori după caz ai membrilor asociaţi. Numărul maxim al Membrilor CD nu va putea depăşi 7 (şapte), indiferent de numărul membrilor asociaţi, iar majoritatea în cadrul CD va fi întotdeauna asigurată de reprezentanţii Membrilor fondatori.
(ii) Desemnarea candidaţilor pentru ocuparea funcţiei de membru al CD si Preşedinte
ii.1. Fiecare membru fondator sau asociat are dreptul (nu şi obligaţia) de a desemna unul sau mai mulţi candidaţi pentru ocuparea poziţiilor de membru în cadrul Consiliului Director.
ii.2. Poate fi desemnată ca reprezentant al unui membru fondator în cadrul CD orice persoană fizică care acceptă expres o astfel de desemnare; aceste persoane fizice pot fi reprezentanţi ai persoanelor juridice membri fondatori sau asociaţi.
ii.3. Nu vor fi admise decât acele candidaturi care au fost validate in cadrul procedurii de alegeri. Validarea candidaturilor se va face prin acceptarea expresa de către fiecare nominalizat în parte, care va trebui să trimită un mesaj de confirmare pe email ori fax sau orice alt mijloc care permite confirmarea transmiterii/recepţiei mesajului, transmis in atenţia unei persoane desemnata de membrii CD (ex: secretar general, consultant legal, etc.);
ii.4. Contestaţiile se iau în considerare daca sunt formulate în scris (prin email sau fax transmis in atenţia persoanei stabilite potrivit punctului anterior) din partea candidaţilor care au fost incluşi pe lista şi care nu acceptă desemnarea; contestaţiile se vor face publice, prin transmiterea către toţi membrii, urmând ca aceste persoane sa nu fie incluse pe lista finală a candidaţilor;
ii.5. Finalizarea listei de candidaturi se va face după ce au fost înregistrate/recepţionate toate declaraţiile de acceptare expresa a candidaturilor, respectiv, cel mai târziu pana la ora 20:00 a celei de-a treia zi lucrătoare, urmare a invitaţiei transmise membrilor de a desemna candidaturi.
(iii) Alegerea membrilor CD
Membrii CD sunt numiţi de AG, pe baza propunerilor formulate de membrii fondatori şi asociaţi, conform regulilor stabilite în prezentul articol, pentru un mandat de 2 (doi) ani, calculat de la numirea lor în funcţie. Procedura alegerii membrilor CD este următoarea:
iii.1. Exprimarea Votului pentru alegerea membrilor CD:
- un buletin de vot se va transmite prin email sau fax tuturor membrilor AG, care va conţine lista finală a candidaţilor care au acceptat desemnarea in aceasta funcţie;
- fiecare membru poate exprima una sau mai multe opţiuni (maxim 5 opţiuni, corespunzător celor 5 poziţii in cadrul CD);
- pentru alegerea membrilor CD, se permite auto-votul;
- buletinele care prevăd mai mult de 5 opţiuni (din partea fiecărui membru) nu vor fi luate în considerare .
iii.2. Exprimarea Votului pentru alegerea Preşedintelui Asociatiei:
- pe baza listei candidaţilor aleşi ca membrii ai CD si din rândul acestora, se va proceda la votarea Preşedintelui Asociaţiei
- este permisa exprimarea unei singure opţiuni din lista de 5 membrii CD, din partea fiecărui membru CD;
- NU se permite auto-votul, dar se permite abţinerea de la vot;
- buletinele care prevăd mai mult de 1 opţiune nu vor fi luate in considerare.
iv. Reguli aplicabile ulterior alegerii membrilor CD
iv.1. În cazul în care persoana fizică, desemnată ca reprezentant al unui membru fondator în cadrul CD, se retrage (sau al cărei mandat este retras de către membrul fondator), indiferent de motiv (demisie, concediere, deces, etc.), membrul fondator în cauză îşi desemnează un nou reprezentant, fără a se organiza noi alegeri in acest scop.
iv.2. În cazul în care persoana fizică aleasă ca Preşedinte al CD se retrage (sau al cărui mandat este retras de către membrul fondator), indiferent de motiv (demisie, concediere, deces, etc.), se organizează alegeri, pentru desemnarea unui nou Preşedinte.
9.11 Pentru un mandat de 2 (doi) ani, calculat de la data aprobării hotărârii AG din data de 01.07.2021, Membrii CD sunt:
- BOGDAN-NICOLAE GABOR, în calitate de Președinte CD
- SORINA DONISA, în calitate de Membru CD
- OANA-LOREDANA TUFĂROIU, în calitate de Membru CD
- CRISTIAN HUZĂU, în calitate de Membru CD
- RAMONA-PAULA RUS, în calitate de Membru CD
9.12 CD are următoarele obligaţii:
- Raportează întreaga activitate către AG şi se supune coordonării acestui organ de conducere, înţelegând să întreprindă următoarele activităţi: (1) Furnizarea Raportului de Activitate al CD, (2) Întocmirea bugetului Asociaţiei, (3) Întocmirea şi furnizarea Bilanţului Contabil, (4) Întocmirea şi furnizarea Proiectului de Buget şi (5) Întocmirea şi furnizarea Proiectului Programului de Activitate;
- Asigură îndeplinirea activităţii curente a Asociaţiei;
- Decide schimbarea sediului Asociaţiei şi înfiinţarea sau desfiinţarea de sucursale şi/sau filiale ale Asociaţiei, atât în ţară, cât şi în străinătate;
- Întocmeşte şi încheie toate documentele pentru şi în numele Asociaţiei;
- Decide asupra (1) Fişei de Organizare şi (2) Politicii de Personal a Asociaţiei;
- Implementează si/sau pune in aplicare hotărârile AG;
- Pune în aplicare procedurile de aderare şi de excludere a membrilor Asociaţiei;
- Colectează contribuţiile asociaţilor şi ale terţelor părţi;
- Îndeplineşte orice alte obligaţii prevăzute de Statutul Asociaţiei şi hotărârile AG;
- Numeşte Secretarul General;
- Convoacă şedinţele Adunării Generale şi Adunării Speciale a Membrilor Fondatori, în conformitate cu prevederile prezentului statut;
- Primeşte şi analizează toate propunerile, recomandările şi plângerile formulate de membri sau terţe persoane prin includerea lor pe ordinea de zi a următoarei adunări a CD (în cel mai scurt timp posibil);
- Acordă şi revocă puterea de reprezentare în numele şi pentru CD cât şi pentru Asociaţie.
9.13 CD ia hotărâri valabile cu majoritatea voturilor membrilor săi (50%+1) prezenţi sau reprezentaţi în cadrul şedinţei. În caz de blocaj decizional la nivel de CD, indiferent de motiv, problema va fi supusă atenţiei AG, Preşedintele CD având obligaţia de a convoca AG în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data la care a avut loc şedinţa CD sau de la data la care nu s-a putut adopta hotărârea CD. Secretarul General va asigura secretariatul şedinţelor CD participând la toate aceste şedinţe, fără drept de vot. In măsura în care Secretarul General nu va putea participa la o şedinţa a CD, membrii CD prezenţi vor desemna un secretar de şedinţă care poate fi o terţă persoană sau un alt membru al CD. Şedinţele CD pot fi ţinute şi prin teleconferinţă. In acest sens, Secretarul General sau orice alta persoană desemnată, în cazul în care acesta nu participă la şedinţa CD, va redacta procesele verbale pentru a fi aduse la îndeplinire de către membrii CD.
9.14. Orice decizie a CD cu privire la patrimoniul Asociaţiei sau în legătura cu activităţile/tranzacţiile efectuate de Asociaţie şi a căror valoare depăşeşte 18.500 RON per tranzacţie/ operaţiune sau achiziţie, trebuie să fie supusă aprobării prealabile a AG, pentru a putea fi pusă în aplicare.
9.15. Preşedintele CD reprezintă Asociaţia în fata terţilor şi se comportă ca un purtător de cuvânt al acesteia. Preşedintele CD este totodată si Preşedintele Asociaţiei. Preşedintele poate încheia cu puteri depline orice acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei, inclusiv actele care vizează organizarea activităţii de zi cu zi a Asociaţiei precum si pentru efectuarea oricăror plaţi in acest sens.
9.16 Preşedintele CD este ales din rândul membrilor CD pentru un mandat de 2 (doi) ani. Preşedintele CD va fi ales obligatoriu din rândul reprezentanţilor membrilor Fondatori. Mandatul de Preşedinte al CD poate fi reînnoit cel mult pentru încă un mandat consecutiv de 2 (doi) ani, potrivit votului exprimat de membri. Pentru evitarea oricărui dubiu, restricţia menţionată anterior se va aplica numai după îndeplinirea a 2 (doua) mandate consecutive ale aceleiaşi persoane desemnate ca Preşedinte al CD.
9.17 CD sau membrii acestuia pot delega activităţile administrative curente ale Asociaţiei către unul din membrii CD sau către Secretarul General al Asociaţiei.
b) Secretarul General
9.18 Secretarul General al Asociaţiei asigură în mod curent toate activităţile care ţin de secretariatul Asociaţiei şi este ales prin Decizia CD. Durata mandatului Secretarului General este stabilita prin decizia Consiliului Director.
- SG poate fi revocat din funcţie prin hotărârea CD. SG este reeligibil nelimitat.
- SG are în general următoarele atribuţii:
- îndeplineşte toate formalităţile de convocare a AG şi AG specială (a Membrilor fondatori) sau a CD, în condiţiile Legii şi ale prezentului Statut, la solicitarea persoanelor abilitate în acest sens;
- primeşte şi înregistrează cererile de aderare ca Membru asociat al Asociaţiei, astfel cum au fost acestea transmise Secretariatului General, in atenţia Preşedintelui CD de către persoanele interesate, centralizând totodată documentele care însoţesc cererile de aderare şi le transmite în atenţia Membrilor fondatori pentru validare;
- asigură secretariatului şedinţelor AG, CD şi cele ale Membrilor fondatori, prin întocmirea, gestionarea, păstrarea şi arhivarea proceselor-verbale de şedinţă;
- păstrează contactul direct cu membrii Asociaţiei şi cu serviciul de contabilitate;
- primeşte, redactează şi trimite corespondenţa Asociaţiei;
- gestionează, păstrează şi arhivează documentaţia şi registrele Asociaţiei, inclusiv Registrul de Evidenţă al Membrilor şi a cotizaţiilor aferente;
- orice alte atribuţii de secretariat;
- îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de AG, CD sau Membrii fondatori;
c) Cenzorii
9.21. Controlul financiar al Asociaţiei va fi asigurat de 2 (doi) cenzori care nu formează o comisie, putând acţiona in mod independent. Cenzorii pot fi persoane fizice sau juridice.
9.22. Cenzorii sunt aleşi de către Adunarea Generală, pentru un mandat de 2 (doi) ani, putând fi realeşi în această funcţie pentru un număr nelimitat de mandate.
9.23. Pentru un mandat de 2 (doi) ani de la data aprobării hotărârii AG a membrilor fondatori din data de 07.2021, cenzorii Asociației sunt:
- BEST PERSONAL SERVICES S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în Mun. Ploiești, str. Mihai Bravu nr. 235, Pavilionul administrativ nr. 2, camera 1, Et. 1, Jud. Prahova, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Prahova sub nr. J29/1427/2010, CUI 27707292;
- HRS STAFFING SERVICES S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în Mun. București, Sectorul 1, Str. Buzești nr. 50-52, CORP A, Biroul nr. 1, Et. 11, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/11626/2018, CUI 39744430.
9.24 În cazul în care numărul membrilor Asociaţiei va depăşi 100, Adunarea Generală va numi, pentru exercitarea controlului financiar intern, o comisie de cenzori formată dintr-un număr impar de membri, din care va face parte obligatoriu şi un contabil autorizat.
9.25 Membrii Consiliului Director nu pot deveni cenzori sau membri ai Comisiei de Cenzori pe toată durata deţinerii acestei calităţi.
9.26 Exercitarea controlului Asociaţiei vizează:
- verificarea activităţii financiar-contabile a Asociaţiei, precum şi gestionarea patrimoniului acesteia;
- verificarea concordanţei cheltuielilor efectuate cu bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat de Adunarea Generală;
- prezentarea de rapoarte anuale Adunării Generale sau ori de cate ori este necesar, la cererea Consiliului Director;
- participarea la şedinţele Consiliului Director fără drept de vot;
- îndeplinirea oricăror alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.
Asociaţia poate fi dizolvată numai prin hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor, convocată în acest sens în mod expres de către oricare dintre membrii CD cu cel puţin 60 (şaizeci) de zile înainte de data propusă pentru întrunire.
10.2 Pentru adoptarea deciziei de dizolvare a Asociaţiei, AG trebuie să întrunească un cvorum de cel puţin două treimi din totalul membrilor Asociaţiei, iar hotărârea de dizolvare trebuie să fie aprobată cu o majoritate de cel puţin ¾ (trei pătrimi) din totalul membrilor prezenţi sau reprezentaţi în cadrul adunării.
10.3 In cazul în care AG va decide dizolvarea Asociaţiei, prin aceeaşi hotărâre se va numi şi lichidatorul. Lichidatorul persoană fizică sau reprezentanţii permanenţi ai lichidatorului persoană juridică, trebuie sa deţină calitatea de lichidator autorizat în condiţiile legii. Lichidatorul îşi va îndeplini mandatul cu respectarea dispoziţiilor OG nr. 26/2000 şi sub controlul Cenzorilor.
10.4 In cazul dizolvării Asociaţiei, întreg patrimoniul acesteia va fi transferat, în condiţiile prezentului Statut, către o universitate de stat pentru a asigura costurile unor burse.
Prezentul Statut a fost actualizat, redactat si semnat astăzi, 01.07.2021, la București, in 5 (cinci) exemplare originale in limba romana.
ASOCIAȚIA FURNIZORILOR DE SERVICII DE RESURSE UMANE