MEMBER IN THE SPOTLIGHT – Humangest Group

munca temporară

Interviu cu Oana Popescu, Managing Director Humangest Group

  1. Înainte de toate… de ce furnizare de servicii de Resurse Umane?

Rolul HR-ului s-a schimbat odată cu schimbările sociale, culturale și economice, iar această evoluție va continua pe măsură ce tehnologia va prelua din sarcinile îndeplinite de oameni. Dar, indiferent de cât de mult va evolua, tehnologia nu va putea să îi inlocuiască în totalitate: oamenii vor rămâne inima organizațiilor. Dintre toate rolurile pe care HR-ul le are, misiunea esențială rămâne aceea de a asculta, o misiune care a adăugat noi dimensiuni în timp, provocând specialiștii din domeniu să adauge noi competențe, din ce în ce mai tehnice.

Pentru echipa Humangest furnizarea de servicii de resurse umane pe toate palierele pe care HR-ul funcționează ne oferă șansa de a avea un real impact în dezoltarea acestui rol și al organizațiilor partenere, prin identificarea de oameni valoroși și integrarea acestora în echipe performante, contribuind la construirea culturii organizaționale a partenerilor noștri, dar și prin protejarea companiilor cu care colaborăm prin furnizarea de consultanță atunci când schimbările legislative o impun. Humangest susține misiunea HR-ului și îi oferă oportunitatea de a asculta și de a înțelege piața pe care organizația activează.

  1. Care sunt provocarile pe care ar trebui sa le ia in considerare o companie aflată la început de drum în industrie?

Cred că cel mai important pentru o organizației este ca de la bun început să își definească diferențiat misiunea și strategia și să le transpună în cultura organizațională.

Piața serviciilor de resurse umane a evoluat foarte mult în ultimii ani, atât prin prisma diversificării serviciilor oferite, cât și prin tehnologiile care au apărut pentru HR. Este important pentru organizație să își dimensioneze corect resursele și să își stabilească nișa pe care își dorește să meargă pentru a se putea face auzită.

  1. Este piața românească pregătită pentru externalizare în HR?

Este un proces ongoing, dar ce ne bucură este faptul că oamenii înțeleg din ce în ce mai bine utilitatea colaborării cu un furnizor de servicii de resurse umane și văd eficiența în lucrul cu partener extern.

  1. Ce se externalizează cel mai des? Care este motivul?

Cel mai des în această perioadă se externalizează serviciile de Recrutare și Selecție pentru că metodele care anterior funcționau, nu mai dau rezultate. Companiile sunt, pe de altă parte, mai deschise și mai interesate să afle informații calitative din piață, dar și să facă schimbări interne pentru a integra mai eficiente oamenii pe care îi selectăm.

  1. Cât de mult s-a schimbat rolul HR-ului intern în ultima perioadă? Cât de deschise sunt organizațiile să externalizeze?

Nu aș numi-o schimbare, ci mai degrabă o adaptare la ceea ce se întâmplă în prezent în organizații. Focusul în ultima perioadă s-a dus foarte mult către competențele HR-ului legate de atragerea și menținerea oamenilor în organizații.

Externalizarea vine să susțină acțiunile pe care departamentele interne le derulează și să le degreveze de cele redundante, greoaie, consumatoare de timp și de resurse, lăsându-le timp pentru pentru activitățile relevante pentru business. Ce observăm, însă, în ultima perioadă, este faptul că deciziile de externalizare au tot mai mult o perspectivă pe termen lung, în care beneficiile cântăresc mai mult decât prețul.

  1. Care sunt, din perspectiva dvs., cele mai importante 5 tendințe pe care HR-ul trebuie să le aibă în vedere în perioada următoare?

Atragerea de talente, retenția, cultura organizațională în contextul schimbărilor impuse de munca în regim hibrid, adaptarea și integrarea noilor salariați, dar și echilibrul între viața personală și viața profesională vor rămâne în continuare pe lista priorităților HR-ului.  

  1. Care sunt principalele proiecte pe care le implementați în cadrul organizației dvs. pentru a răpunde provocărilor curente?

Formarea oamenilor și menținerea capacității de livrare a acestora în contextul curent rămâne principalul nostru proiect. Punem accent pe dezvoltarea abilităților soft și a competențelor tehnice care să le permită colegilor noștri să se adapteze mai ușor schimbărilor.

Apoi, evaluăm activitățile repetitive și încercăm să găsim soluții pentru automatizarea acestora și integrăm în activitatea noastră noi instrumente.

  1. Cum s-au schimbat recrutarea și onboardingul din noile perspective, remote sau hibrid?

În linii mari recrutarea și onboardingul au păstrat structura cunoscută, doar că s-au adaptat și ele noului context. Pentru noi trecerea la recrutarea online nu a fost o noutate, lucram deja cu consultanți remote, iar, cu mici excepții, recrutarea era, în mare parte un proces remote.

În ceea ce privește onboardingul și trainingul online, nu putem spune că procesele remote și-au dovedit încă eficiența. Observăm o creștere a ratei de abandon în primele luni de la angajare, în strânsă legătură cu capacitatea de adaptare și integrare a noilor angajați.

  1. Cum păstrați moralul și implicarea echipelor, departamentelor/ angajaților?

Chiar dacă nu suntem atât de mult unii lângă ceilalți fizic, rămânem conectați. Avem întâlniri regulate și proiecte menite să susțină învățarea continuă și dezvoltarea colegilor noștri. Credem foarte mult și promovăm în cadrul organizației o cultură antreprenorială, care se bazează destul de mult pe înțelegerea și abordarea particularizată. Rolul nostru ca organizație este să furnizăm resursele și abordarea potrivite pentru ca fiecare dintre colegii noștri să își atingă potențialul de dezvoltare.

  1. Cât de importantă este tehnologia pentru HR?

Tehnologia a depășit de mult stadiul de nice to have, jucând un rol cheie indiferent de industria în care activăm. În HR piața așteaptă reacții rapide, în timp real, informații disponible cu un singur click, platforme self – service, în care oamenii de HR să își găsească printr-o simplă interogare răspunsuri, în care să aibă accces la documente cu un singur click sau să poată emite rapoarte pe care să le personalizeze cu ușurință.

  1. Este pregătită piața de HR să adopte ultímele tehnologii?

HR-ul trebuie să țină pasul cu noutățile, iar adoptarea noilor tehnologii în prezent este esențială. Evident integrarea acestora vine cu o mulțime de provocări pentru furnizorii de HR care trebuie să își adapteze soluțiile nevoilor particulare ale clienților și să gândească un produs care să permită adaptarea rapidă și integrarea de noi cerințe sau modificări impuse de schimbarea legislației.

  1. Câteva cuvinte despre organizație.

Humangest România a fost înființată în 2007 și are, în prezent, o echipă de peste 60 de consultanți. În 2019, compania a achiziționat IHM Total Consult, companie românească, cu sediul central în Timișoara, extinzându-și acoperirea la nivel naționalHumangest se poziționează în prezent pe locul 4 în topul furnizorilor de servicii de resurse umane.

  1. Câteva cuvinte despre persoana care semnează.

Cariera mea în HR a început în 2006, am lucrat atât în consultanță, cât și ca HR intern. Decizia de a lucra în HR a fost cântărită cu multă atenție după ce am terminat facultatea. La acel moment era extrem de important pentru mine să lucrez într-un domeniu în care să simt că pot crește și în care să pot contribui cu adevărat. Mă bucur că am avut norocul să cresc într-o industrie care contribuie atât de mult, să am un job în care am constant de învățat și care mă provoacă în permanență, dar și să lucrez cu oameni atât de faini.

Noutăți

Meniu