Potrivit comunicatului transmis de Casa Națională de Pensii Publice, conform Ordinului nr. 384/01.07.2022 al Președintelui CNPP, procedura de emitere a documentelor portabile A1 s-a simplificat.
Astfel, începând cu luna iulie 2022, modelele de cereri, ce includ și declarațiile pe propria răspundere, pot fi descărcate din portalul CNPP: https://www.cnpp.ro/documentul-portabil-a1
Cererea poate fi transmisă Direcției Relații Internaționale din cadrul CNPP:
- prin portalul CNPP: https://www.cnpp.ro/depunere-cereri-și-documente (situație în care se alocă un număr de înregistrare automat)
- pe adresa de e-mail: formulara1@cnpp.ro
- prin Poștă (situație în care solicitantul își asumă un termen mai mare de soluționare).
Verificarea îndeplinirii condițiilor de emitere a documentului portabil A1 se va efectua pe baza informațiilor comunicate de solicitanți, prin declarațiile pe proprie răspundere, cuprinse în noile cereri, fără a fi necesară prezentarea altor documente suplimentare.
Formularul A1 este solicitat de angajatori şi/ sau persoane fizice pentru lucrătorii detașați în spațiul comunitar, iar aplicațiile online, recomandate de CNPP, asigură:
- un grad mai mare de conformitate fată de cerințele de conținut al dosarului, luând în considerare că formularul de cerere prevede explicit documentele care trebuie să însoțească cererea;
- confirmarea vizualizării solicitării aplicantului;
- accesarea serviciilor CNPP fără a fi necesară deplasarea la sediul instituției.
Eliberarea documentului portabil A1, într-un interval de timp rezonabil, poate fi realizată cu condiția ca dosarul să fie complet.
Photo credit freepik.com