Care este soluţia pentru a atrage şi ţine oamenii în companie, în conditiile în care toate ţările suferă de lipsa de angajaţi şi urmează şi o criză economică

Deficitul de candidaţi este un subiect dezbătut îndelung şi constant pe piaţa muncii din România şi din regiune. An de an, temele de discuţie sunt aceleaşi: îmbătrânirea populaţiei, natalitatea scăzută, migraţia – factori importanţi despre care companiile ştiu că le lasă fără forţă de muncă. Într-un context în continuă schimbare şi cu o criză economică ce pare că bate la uşă, problema deficitului de candidaţi rămâne prezentă. Care este soluţia pentru a atrage şi ţine oamenii în companie? Răspunsul pare să vină de peste graniţe şi să se centreze pe angajat.

Industria de resurse umane trece printr-o perioadă de tranziţie imensă. Am vorbit despre «noul normal» când ne-am referit la perioada de după pandemia de COVID-19, dar adevărul este că nimic nu se simte normal. Evoluăm, trecem constant prin schimbări. În ultimii cinci-zece ani am trecut prin atâtea schimbări încât acum zece ani nu ne-am fi închipuit că se poate aşa ceva”, a spus Viktorija Proskurovska, intelligence manager pentru pieţe de muncă în cadrul Confederaţiei Mondiale a Ocupării Forţei de Muncă, cu ocazia conferinţei HR Insights Forum, organizată de Asociaţia Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFRSU). Ea citează un studiu care arată că, la nivel global, 77% dintre angajatori spun că se confruntă cu un deficit de talente, un nivel fără precedent. „Deficitul de forţă de muncă este prezent în toate industriile, nu este specific uneia dintre ele. Cred că aici tendinţele legate de îmbătrânirea populaţiei şi migraţia, precum şi evoluţia tehnologiei au toate un rol în nivelul de angajabilitate”, continuă Viktorija Proskurovska.

Articolul complet este publicat de businessmagazin.ro

Credit foto businessmagazin.ro

Noutăți