Piaţa muncii va traversa o serie de transformări semnificative ca urmare a schimbărilor aduse de tehnologie. Aceasta a fost una dintre concluziile celei de-a XII-a ediţie a ZF HR Trends, evenimentul anual dedicat pieţei muncii care a avut ca tema „Viitorul muncii în era tehnologiei”, eveniment la care au participat și membrii ARAMT.
Companiile din România nu sunt încă pregătite să implementeze tot ce îşi doresc în zona de tehnologizare, pentru că există încă foarte multe bariere birocratice care sunt greu de depăşit. „Din întâlnirile pe care le-am avut, simt că nu suntem încă pregătiţi să implementăm tot ceea ce ne dorim în cadrul companiilor, inclusiv în zona de tehnologizare, pentru că încă ne lovim de bariere birocratice şi culturale. Barierele birocratice sunt foarte greu de depăşit“, a spus Florin Godean, country manager Adecco.
Chiar dacă sectorul IT & C, cu peste 100.000 de angajaţi, reprezintă 5,7% din PIB-ul României, doar 26% dintre români au competenţe digitale de bază, în condiţiile în care media UE este de 55%. La nivelul companiilor este nevoie de investiţii constante în perfecţionarea profesională a angajaţilor, oferirea de programe de practică la locul de muncă pentru tineri, adoptarea flexibilităţii şi mobilităţii la locul de muncă.
În ceea ce priveşte plusurile şi minusurile din profilul liderului actual din companii, specialiştii prezenţi la workshop au spus că managerii actuali sunt orientaţi spre rezultate şi au competenţe corelate cu strategia companiei, însă nu prea ştiu să ofere feedback angajaţilor. „Liderul trebuie să creeze echipe, iar dincolo de alte abilităţi pe care le deţine, trebuie să fie mândru de compania şi colegii cu care se află în echipă“, a spus Iuliana Leurent, CEO al companiei RINF Temps România.
Punctele slabe ale managerului român pornesc de la lipsa de organizare, tendinţa de micromanagement, dar şi o puternică autoritate manifestată faţă de echipa pe care o coordonează. Comunicarea clară, de asemenea, lipseşte din bagajul abilităţilor pe care ar trebui să le aibă un manager ideal. „Obiectivele oamenilor ar trebui să fie mai clare, este un lucru legat de organizare şi procedurile interne. Angajaţii pierd mult timp pentru că nu ştiu pe cine să întrebe sau dacă este bine pe cine întreabă“, a explicat Iuliana Leurent.
Foto credit zf.ro