Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Lidership în criză. Cine ţine direcţia când totul în jur se clatină?

Oana Popescu, Humangest: „În 2023, retenţia şi reducerile de buget vor înlocui demisia silenţioasă şi paranoia productivităţii, iar stabilitatea va cântări destul de mult. Oamenii au nevoie să ştie că organizaţia din care fac parte este stabilă

Raluca Peneş, Smartree HRTech: „Provocarea va rămâne şi în 2023 adaptarea la nou. Piaţa se schimbă constant, iar liderii sunt cei care va trebui să gestioneze şi să conducă adaptarea companiilor la schimbare 

Raluca Peneş, HR manager în cadrul companiei de consultanţă în resurse umane Smartree HRTech, crede că un lider în adevăratul sens al cuvântului este omul care conduce prin puterea exemplului, prin talentul de a-i inspira pe cei pe care îi are în subordine.În plus, Oana Popescu crede că perioada aceasta de pandemie a redefinit graniţele dintre familie şi viaţa profesională şi a schimbat topul priorităţilor în lista de valori a oamenilor.

„Acest lucru rămâne valabil indiferent de situaţia economică pe care o parcurge compania. Ce a adus această perioadă pandemică şi postpandemică este o schimbare pozitivă pentru cei care nu adoptaseră încă această viziune. Ei au înţeles nevoia de a fi alături de oameni când situaţia nu este una ideală, când schimbările intervin brusc, când operaţiunile trebuie abordate din unghiuri complet noi. Au înţeles că un aspect esenţial pentru menţinerea coeziunii echipelor şi pentru retenţia personalului este conexiunea umană, atenţia la nevoile angajaţilor, transparenţa în comunicare“, a spus ea.

Pentru face faţă cu succes unei crize, un lider trebuie să fie dispus să înveţe şi să se schimbe înainte de toate, afirmă Oana Popescu, managing director în cadrul Humangest Group.

„Înainte de toate trebuie să fie dispus să înveţe şi să schimbe, să nu se teamă să arate că învaţă din greşeli şi că îşi recunoaşte greşelile. Trebuie să fie autentic şi să îi facă pe ceilalţi să se simtă în largul lor în echipă, să aibă bune abilităţi de comunicare, şi, la fel de important, să ştie când să asculte“, a detaliat ea.

În plus, Oana Popescu crede că perioada aceasta de pandemie a redefinit graniţele dintre familie şi viaţa profesională şi a schimbat topul priorităţilor în lista de valori a oamenilor.

„Atitudinea oamenilor faţă de instituţii, în general, şi faţă de angajatori, în particular, s-a schimbat, iar aceştia contestă tot mai mult sistemele tradiţionale cu prezenţă la job, management ierarhic şi sisteme de evaluare a performanţei.  În piaţă vedem că acele companii care nu reuşesc să găsească soluţii pentru a integra nevoia aceasta de flexibilitate au dificultăţi tot mai mari în a-şi menţine echipele şi a atrage noi candidaţi“, spune reprezentanta Humangest.

„Anul trecut s-au conturat deja câteva tendinţe  care ne aşteptăm să rescrie poziţia liderului şi priorităţile acestuia. În 2023 retenţia şi reducerile de buget vor înlocui demisia silenţioasă şi paranoia productivităţii, iar stabilitatea va cântări destul de mult.“

„Oamenii au nevoie să ştie că organizaţia din care fac parte este stabilă, că se bucură de sprijinul managementului, că ceea ce fac are sens şi că fac parte din echipă“, a completat Oana Popescu.

Puteți citi articolul complet aici.

Photo credit freepik.

Noutăți