85% dintre factorii de decizie din sectorul producției anticipează că cerințele pentru actualele profiluri profesionale se vor schimba în viitor
București, 2 februarie 2023: Deși tranziția către automatizarea proceselor de producție dintr-o organizație poate fi percepută negativ de angajați, care prevăd că tot mai multe locuri de muncă vor fi eliminate, unul din doi directori de producție (51,3%) este convins că forța de muncă va rămâne crucială în viitor. În timp ce aproximativ o pătrime dintre aceștia (23,3%) se așteaptă ca automatizarea să creeze noi locuri de muncă și oportunități de carieră, 20,3% cred că lucrătorii vor fi transferați pe noi poziții.
Potrivit raportului „Manufacturing – Global HR Trends 2023” realizat de Istituto Piepoli și publicat de Gi Group Holding, una dintre cele mai mari companii de resurse umane la nivel mondial, automatizarea și sustenabilitatea reprezintă principalele tendințe care conduc sectorul de producție și contribuie la dezvoltarea acestuia. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 240 de factori de decizie (manageri de resurse umane, directori de fabrică, manageri de producție) ai companiilor din industria prelucrătoare, în șase țări (Brazilia, China, Germania, Italia, Polonia și Regatul Unit).
Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm afirma că „Departe de a fi doar un sector solicitant din punct de vedere fizic, producția oferă o gamă largă de oportunități de carieră atât pentru lucrătorii care au un nivel scăzut sau mediu de calificare, cât și pentru lucrătorii cu înaltă calificare. Ne îndreptăm către un viitor în care formarea și învățarea pe tot parcursul vieții vor fi mai importante ca niciodată în a-i ajuta pe oameni să-și atingă obiectivele personale și de carieră și pentru a le permite companiilor să depășească deficitul de forță de muncă și să profite, în același timp, de oportunitățile oferite de avansul tehnologic. Mai mult, în linie cu rezultatele cercetării, necesitatea unei noi atitudini și creșterea competențelor STEM – așa cum sunt gândirea critică, capacitatea de a lua inițiativă, comunicarea – în rândul femeilor ar putea contribui la deschiderea industriei către diversitate, dominată, de-a lungul timpului, de bărbați. În această direcție, 83% dintre respondenți consideră că numărul de femei va crește în companiile lor în următorii cinci ani.”.
Articolul complet îl puteți citi aici.