Member in the Spotlight – WSA Platinium & 3minutesjobs.com

Andrea Adamo
1. Înainte de toate… de ce furnizarea de servicii de Resurse Umane?

Am început în 2007 ca intern la Obiettivo Lavoro și m-am îndrăgostit pe loc de acest job pentru că îmi permite să aduc atât de multă valoare în viața celorlalți.

2. Care sunt provocările pe care ar trebui sa le ia in considerare o companie aflată la început de drum în industrie? Este piața românească pregătită pentru externalizare în HR?

Dificultățile pe care o companie aflată la început de drum le poate întâmpina vin din două perspective: dificultatea accesării conturilor mari și limitările pe care clienții mici le au. Invariabil, companiile mari vor prefera să colaboreze cu agenții de HR la rândul lor mari, au contracte master la nivel de regiune și furnizori agreați internațional. Este nerealist să pleci la drum așadar sperând că vei accesa un cont mare din primii ani.

Pe de altă parte, clienții mici vin cu riscurile asociate: probleme de cash flow și dificultăți în susținerea costurilor cu forța de muncă externalizată. Trebuie să avem în vedere că externalizarea presupune aplicarea TVA-ului la toate costurile aferente, nu doar la comisionul aplicat de agenție. Și, având în vedere că multe firme din România sunt neplătitoare de TVA, acestea nu vor putea accesa serviciile noastre.

3. Ce se externalizează cel mai des? Care este motivul?

Pe segmentul nostru, unde recrutăm preponderent șoferi de tir, avem sute de poziții prin proiecte de muncă temporară în cadrul companiilor partenere. Șoferii au nevoie de siguranță și de respect, iar pachetele salariale care depășesc 6000 de lei net și experiența noastră de peste 9 ani le permite să se simtă în siguranță atunci când iau decizia de a colabora cu noi.

4. Cât de mult s-a schimbat rolul HR-ului intern în ultima perioadă? Cât de deschise sunt organizațiile să externalizeze?

Oamenii de HR care să acopere toate funcțiile necesare sunt extrem de rari, iar cei pregătiți pentru astfel de roluri cer salarii de peste 1000 euro net fără a putea garanta eficiența și pregătirea cu care vine o agenție specializată în domeniu.

5. Care sunt, din perspectiva dvs., cele mai importante 5 tendințe pe care HR-ul trebuie să le aibă în vedere în perioada următoare?

Retenția și atragerea de noi angajați, employer branding, monitorizarea ofertelor competitorilor, mai multă atenție acordată beneficiilor și un proces de onboarding secondat de feedback permanent – acestea sunt elementele care ar trebui să urce în ordinea priorităților tuturor departamentelor de HR.

6. Care sunt principalele proiecte pe care le implementați în cadrul organizației dvs. pentru a răpunde provocărilor curente.

Am lucrat extrem de mult la construirea unei relații bazate pe încredere cu angajații noștri, iar  respectul și eficiența față de aceștia reprezintă o prioritate. Preferăm să muncim old-school, fără prea multe automatizări pentru că avem credința că ingredientele speciale în HR sunt the human touch și empatia.

7. Cum s-au schimbat recrutarea și onboardingul din noile perspective: remote sau hibrid.

Lucrurile se întâmplă mai repede și mai eficient, documentele ajung mai repede online, iar procesul are mai puține întreruperi. Dincolo de aceasta, însă, trebuie să acordăm o atenție mai mare oamenilor și nevoilor lor, iar aceasta se poate face doar discutând față în față.

8. Cum păstrați moralul și implicarea echipelor, departamentelor/ angajaților?

Respectul și empatia sunt esențiale. Fiecare membru știe cât de important este jobul lui, iar noi ne asigurăm că oamenii primesc tot ceea ce este necesar pentru a-și face treaba cum trebuie. Bonusurile, primele și training-urile sunt investiții în dezvoltarea lor permanentă.

9. Cât de importantă este tehnologia pentru HR?

Tehnologia în HR tech este la fel de importantă ca orice tehnologie. Sunt însă împotriva chatbox-ului și a oricărui robot care înlocuiește comunicarea. Fiecare om are nevoie să își împărtășească opiniile, impresiile și fricile. Roboții nu pot înlocui empatia pe care doar oamenii o pot înțelege.

10. Este pregătită piața de HR să adopte ultimele tehnologii?

Nu e nevoie să fii pregătit. Covid 19 ne-a arătat cât de repede putem evolua doar pentru că am fost nevoiți.

Andrea Adamo

Sunt cofondatorul WSA Platinium SRL, agenție de muncă temporară. Compania a pornit ca business de familie ajungând în prezent la 400 de angajați fiind autorizată să ofere servicii de resurse umane în Slovenia și în Croația. Putem spune așadar că avem o mentalitate antreprenorială cu o viziune globală.

3minutesjob.com este o platformă care sprijină tinerii aflați în căutarea primului loc de muncă în țară sau în străinătate. Și aici ne bazăm pe principiile pe care le-am aplicat în cadrul WSA Platinium: încredere și empatie. Credem că în centrul procesului trebuie să rămână în permanență candidatul și nevoile acestuia.